Introduksjon til musikkbransjen 2015 – Del 2: Promotering av plateslipp og turné

PLATEUTGIVELSE – PROMOTERING – BOOKING

Gramart, Dicentia og Popsenteret presenterer den populære kursserien, hvor våre håndplukkede foredragsholdere vil over 3 kvelder gi deg unik innsikt i de ulike delene av bransje og dele ut verktøy, konkrete tips og bransjehemmeligheter.

Kursene er like relevant for musikere på vei opp som det er for unge lovende managere, bookere og deg som driver et lite plateselskap.

DEL 2: PROMOTERING AV PLATESLIPP OG TURNÉ
Hvordan gjøre dette selv og hva bør man tenke på hvis man skal leie inn ekstern hjelp

Tirsdag 29. september 2015 kl. 17.00- 21.00
Popsenteret, 4. etasje, Schous kulturbryggeri, Oslo

Therese Asker er eier av Miss Fixit Agency, et av Norges største promoselskaper. Therese har jobbet i over 15 år med merkevarebygging, markedsføring og promotering av norske artister, sitter som pressesjef på flere festivaler og har jobbet med internasjonale navn som Queens of the Stone Age, Little Steven, Mötorhead, Green Day og en rekke andre kjente band og utenlandske festivaler.

Therese vil forklare hvordan man legger opp sin egen promotering og pressestrategi rundt et plateslipp og en turné og hvordan man i detalj gjennomfører dette. Hun vil også gå inn på hvordan går man fram for å leie inn ekstern promohjelp, hva det innebærer å signere med et promoselskap, og hvilke krav bør man som artist stille til kontrakt og arbeidsprosess. Du vil få konkrete tips, verktøy og huskelister i løpet av dette kurset.
———————————————————————————————————————————————————-
Meld deg på til én eller alle tre kvelder i dag! – Påmelding til dette kurset gjøres nederst på denne siden!

Påmelding til Del 1 –  Plateutgivelse og distribusjon, gjøres her, og påmelding til Del 3 – Booking av spillejobber og festivaler, gjøres her. Disse kursene blir alltid fullbooket med lange ventelister, så her er det førstemann til mølla som gjelder!
———————————————————————————————————————————————————-
Vår målsetning er at når du går ut av kurset skal du ha fått en grundig innføring i hvert av temaene, slik at du kan ta en informert avgjørelse om du ønsker å gjøre jobben selv og hva det i realiteten vil innebære. Eventuelt  hvordan du bør gå frem, hvilke krav du bør stille og hva du generelt bør tenke gjennom hvis du skal samarbeide med andre aktører i musikkbransjen. Vi vil i tillegg gi deg en rekke verktøy og huskelister for å gjøre deg bedre rustet i denne bransjen.

Det vil bli rikelig med tid til å stille spørsmål til foredragsholderne på alle kursene og kursfoiler vil bli sendt til deltakere etter gjennomført kurs.

Kurset er gratis for Gramart sine medlemmer og Dicentia sine kunder, for andre vil det være en kursavgift på 100 NOK per kurs.
———————————————————————————————————————————————————-
Gramart samarbeider på denne kursserien med Dicentia og Popsenteret.

Dicentia er Skandinavias ledende tjenesteleverandør av CD/DVD, trykksaker og digitale medier. Dicentia har mange års erfaring og avdelinger i Danmark, Sverige og Norge og er en kostnadseffektiv leverandør for GramArt og Bands Best Friends – BandAid sine medlemmer.

Trenger du promoplater eller er du akkurat ferdig i studio og vil utgi albumet på eget selskap? Dicentia gir kursdeltagere og alle medlemmer 20 % på glassmaster og CD-kopiering. Skulle du i tillegg ønske vinyl, får du 15 % rabatt på dette ved CD-produksjon. For mer informasjon, last ned denne flyeren eller sjekk ut www.Dicentia.no

Det var et naturlig valg å legge denne kursrekken til musikkbransjens egen storstue, Popsenteret. I tillegg til å tilby førsteklasses utleielokaler som vi til stadighet nyter godt av er Popsenteret et interaktivt og moderne museum og opplevelsessenter lokalisert på Grünerløkka i Oslo. Dette er stedet for deg som ønsker å vite mer om og oppleve norsk populærmusikk på en helt ny måte! For mer informasjon, sjekk ut www.popsenteret.no
———————————————————————————————————————————————————-
Ved fulltegnet kurs kan man sette seg på venteliste ved å sende en e-post til gramart@gramart.no. Vi tar kontakt dersom det skulle bli ledig plass.